lördag 2 december 2017

Helgfrågan v. 48


Jag har legat helt utslagen av förkylning och feber i nästan en hel vecka så jag höll alldeles på att glömma bort helgfrågan hos Mias bokhörna. Men här har jag i alla fall knåpat ihop ett svar:

Har du någon speciell julbok som du gillar?
De tre böckerna nedan läser jag gärna till jul:


Bonusfråga: Vad gör du till advent? Någon speciell tradition?
Jag plockar alltid fram allt mitt julpynt lagom till 1:a advent. Tycker att det är så otroligt mysigt. Sedan brukar hela familjen alltid träffas hemma hos mina föräldrar kring lucia för lite gemensamt lussefika. Det brukar vara uppskattat eftersom föräldrarna älskar att träffa barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Tidigare om åren så brukar mamma fixa och dona inför detta, men hennes hälsa har hastigt försämrats så i år får vi töser ordna allt kring fikat så det blir av ändå. Mina kära föräldrar längtar.

 

5 kommentarer:

  1. Julpyntat o fint! :) Trevliga julböcker oxå, Dickens julsaga skulle jag nog vilja läsa igen.

    SvaraRadera
  2. så fint att kunna dricka luciakaffe med föräldrarna.

    SvaraRadera
  3. Ja visst, Karl-Bertil Jonsson är ju en klassiker vid det här laget!

    SvaraRadera
  4. Tomten var längesedan jag läste, får nog ta en repris av den

    SvaraRadera