söndag 17 december 2017

En smakebit på söndag - De sju systrarna


Idag är det söndag och tredje advent. Som vanligt på söndagar så är det dags att dela med sig en smakbit ur boken man för närvarande läser. Detta gör vi just nu hos bloggen Betraktninger. Denna smakbiten blir också den sista för detta året.

Min smakbit denna söndagen kommer från boken De sju systrarna av Lucinda Riley.  Detta är första boken i något som kommer bli en serie i sju delar. Såg även att filmrättigheter för att göra tv-serie på dessa böcker redan finns. Min smakbit kommer från sidan 50 och lyder så här:

"Några timmar senare hörde jag det låga brummandet från motorbåten som tillkännagav Electras ankomst. jag tog ett djupt andetag och försökte samla mig. När jag gick ut ur huset till den månupplysta trädgården, där daggen var varm under mina bara fötter, såg jag att Electra redan var på väg emot mig över gräsmattan. Hennes vackra ebenholtsfärgade hud såg ut att skimra i månskenet när hennes långa ben snabbt kortade ner avståndet mellan oss."



9 kommentarer:

  1. Jeg leser også denne serien, selv om jeg ikke har kommet i gang med bok 3 enda :-) Bok 2 har historie fra Norge, så den var veldig interessant.
    Ha en riktig fin adventssøndag og en riktig God Jul!

    SvaraRadera
  2. Den här har jag sett lite överallt senaste tiden. Låter lite småmysig. Men jag ser den nog hellre som TV-serie :)

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten! Så den ska bli tv-serie, det låter ju bra. :) Ha en trevlig adventskväll!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten, den boken är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  5. en del för varje syster? en blir lite nyfiken. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Detta är en serie som jag verkligen vill läsa! Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  7. Den läste jag ganska nyligen och jag tyckte mycket om den. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Jag blir lite nyfiken på boken. :-)

    SvaraRadera