lördag 30 december 2017

Bästa böckerna jag läst 2017


Ja med endast en dag kvar av 2017 så har jag tänkt att visa er vilka mina bästa läsupplevelser för året varit. Jag hade som mål att läsa 75 böcker under året, men det har blivit 82(kanske 83). Är jättenöjd med detta. Har läst många böcker som varit väldigt bra under året. När jag kikade igenom årets läsning så såg jag att hela 12 böcker har fått en femma i betyg av mig under året. Dessa böcker ser ni nedan.

M.R. Carey - Flickan med gåvorna
Mikael Bergstrand - Gurun i Pomonadalen
Robert Harris - Konklaven
Camilla Grebe & Paul Leander-Engström - Den sovande spionen
Tatiana de Rosnay - Mocka
Jan-Philipp Sendker - Hjärtats innersta röst
Fredrik Backman - Min mormor hälsar och säger förlåt
Peter May - Coffin Road
Sarah J. Maas - Midnattskronan
Erin Hunter - Det svåra valet
Emma Donoghue - Miraklet
Lars Wilderäng - Stjärnklart
 

4 kommentarer:

  1. Några där har jag läst och tyckt om! :)

    SvaraRadera
  2. Tre av dessa har jag läst (Stjärnklart, "Backmans mormor" och Flickan med gåvorna), och dessa fick ju full pott i betyg av mig med. Blir förstås då lite nyfiken på en del av de andra på din lista oxå! :)

    SvaraRadera
  3. Stjärnklart var med på min list förra året. Annars funderade jag också på Coffin Road men det blev andra böcker istället.

    SvaraRadera