tisdag 14 november 2017

Veckans topplista v. 46 - Amerikanska deckare och thrillers


Ny veckan och nu är det åter dags för veckans topplista hos Johannas deckarhörna. Veckans ämne är Amerikanska deckare och thrillers.

1. Dan Brown är författaren till DaVinci-Koden. Det är första boken i serien om symbolforskaren Robert Langdom som släpptes på svenska. Har så klart läst alla i serien utom den sista, men den skall snart läsas. Har även läst hans andra två böcker som handlar om helt andra saker.

2. Av Dennis Lehane har jag läst några böcker och jag gillar hans stil att skriva. Den bok som jag tycker bäst om är definitivt Patient 67. Den rör verkligen till det i hjärnan. Ruggigt bra.

3. Så har vi Michael Connelly. Tokgillar has deckare och är mest förtjust i hans serie om Harry Bosch. Den senaste heter Inte ett farväl.

4. Har läst alla böcker som Gillian Flynn gett ut. Den senaste tunna lilla boken En sån som du var en riktigt spöklik story.

5. John Grisham är en superduktig författare som skriver thrillers som utspelar sig inom juridiken värld. Sånt gillar jag riktigt mycket. Advokaten är en av hans böcker.

 


7 kommentarer:

  1. John Grisham var det längesedan jag läste nu, har några olästa i hyllan :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskade verkligen Patient 67, så himla himla bra. Jag har dock inte vågat se filmen än :)

    SvaraRadera
  3. Michael Connellys böcker är bra. Gillian Flynn däremot funkar inte riktigt för mig.

    SvaraRadera
  4. Dennis Lehane måste jag ta och läsa något av. Grisham var det länge sen jag läste.

    SvaraRadera
  5. Gillar Flynn och Connelly. Är osäker på vad jag läst av Lehane???

    SvaraRadera
  6. Flynn har jag läst, håller mig till det brittiska.

    SvaraRadera