tisdag 26 september 2017

Veckans topplista v. 39 - Psykologiska thrillers just nu


Nu är det åter dags att delta i Veckans topplista hos Johannas Deckarhörna. Veckans tema är:

Top fem psykologiska thrillers, just nu

Jag läser ofta och gärna spänningsromaner men kanske inte de som är mest hemska. Har lite dålig koll på om de jag kommer att tipsa om klassas som psykologiska thrillers. Har inte läst jättemånga under året som gått, men böckerna nedan är sådana som jag läst på senare år som jag tycker kryper under skinnet en aning. 

 



16 kommentarer:

  1. har läst Bauer och Marwood. Bolton står (oläst) i hyllan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ser du mig är faktiskt den enda bok jag läst av Bolton, men det kommer att bli fler.

      Radera
  2. Nu ser du mig är så bra!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att det är så intressant med kopplingarna till Jack the Ripper.

      Radera
  3. Har läst Bauer och Bolton, och resten av böckerna är jag nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara läst den boken av Bolton, men jag fick mersmak. Har gillat alla böcker jag läst av Bauer hittills, men Mörk jord toppar.

      Radera
  4. Hoppsan, kors i taket, har faktiskt läst alla ;)

    SvaraRadera
  5. Det här bar ju kul, jag har läst alla fem :)

    SvaraRadera
  6. Mörk jord väntar oläst i hyllan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan absolut rekommenderas. Den är jättespännande.

      Radera
  7. Granne med döden har jag ju faktiskt läst!

    SvaraRadera
  8. Bolton har jag nyligen läst och gillade. De andra blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera