lördag 1 april 2017

Bästautmaningen - Lustläsning


I veckans Bästautmaning hos Lyrans Noblesser så vill hon att vi skall:

Berätta om den bästa lustläsningsboken.

När jag hör ordet lustläsning så tänker jag på böcker som är mysiga och som kan få mig att skratta och må bra. De som då direkt dyker upp i mitt huvud är alla böcker jag läsa av Sophie Kinsella. De är för mig riktiga må-bra-böcker. Den första boken av henne jag läste var En shopaholics bekännelser. Har sedan dess läst alla i serien(utom den nyaste), och dessutom några fristående. Kan varmt rekommenderas. 



6 kommentarer:

  1. Jag tror inte jag läst något av Kinsella

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt aldrig läst en enda bok av henne. Märkte dock i höstas när jag mådde dåligt att det var skönt att läsa Lucy Dillon. Det här kanske är litegrann samma sak?

    SvaraRadera
  3. Känner inte till Kinsella. Visst är det bra med böcker som har lättsam humor ibland, det behöver man nog. :)

    SvaraRadera
  4. Läste shopaholic-boken och minns att jag fnissade (av igenkänning???? nja)

    SvaraRadera
  5. Ja där har jag inte läst en enda, det får jag nog ta igen.

    SvaraRadera