fredag 31 mars 2017

Helgfrågan v. 13


Nu är det helg och hos Mias bokhörna skall vi som vanligt svara på en helgfråga. Denna veckan lyder den så här:

Har du någon form av läsplanering?
Är det viktigt med en planering?

Förr planerade jag min läsning månad för månad. Kunde till slut konstatera att jag aldrig följde den planeringen. Har även försökt veckoplanera och hann nästan aldrig läsa det jag planerade. Så allt sådan har jag gett upp. Numera så plockar jag fram en liten hög med böcker som skall läsas härnäst. Fyller på denna hög när antalet böcker börjar minska eller när det kommer ett recex.
 

10 kommentarer:

  1. Jag älskar att planera, det är halva nöjet för mig :) Sedan är det inte lika viktigt hur väl jag följer den :)

    SvaraRadera
  2. Läsplanering är inte viktigt för mig heller

    SvaraRadera
  3. små högar är min planering också, ofta biblioteksböcker.

    SvaraRadera
  4. Jag kan ha en stor läshög jag också men sen kan jag välja någon helt annan bok om jag känner för det. Det tycker jag är skönt!

    SvaraRadera
  5. Jag planerar bara runt hälften av böckerna jag ska läsa varje månad så där finns massor av utrymme till annat :)

    SvaraRadera
  6. Jag är inte så bra på att följa läsplaner, därför har jag en hög.

    SvaraRadera
  7. Veckoplanering eller månadsplanering har jag aldrig gjort när det gäller den privata nöjesläsningen, misstänker att det inte skulle fungera särskilt bra då jag oftast läser det jag känner för i stunden. ;)

    SvaraRadera
  8. Vi funkar väldigt lika, du och jag :-)

    SvaraRadera
  9. Skulle nog också ge upp efter ett tag om jag försökte. ;)

    SvaraRadera
  10. Jag planerar för det är lite kul.

    SvaraRadera