tisdag 15 november 2016

Tematrio - Titelkänslor


Denna veckan skall vi hitta böcker med känslor att dela med oss av hos Lyrans Noblesser. Hon skriver så här:

Berätta om tre romaner som har känsloord med i titeln!

1. Vredens tid av Stefan Tegenfalk. Detta är första delen i en spänningsserie om kriminalkommissarie Walter Gröhn och hans praktikant Jonna de Brugge.

2. Saknaden efter Josef av Elizabeth George. Detta är en av böckerna i författarens deckarserie om kriminalispektör Thomas Lynley och hans assistent Barbara Havers.

3. Smärta av Kjell Eriksson. Detta är del två i den om kommissarie Santos. Dessa böcker utspelar sig i Brasilien.


5 kommentarer:

  1. Du, precis som jag hittade de mörkare känslorna. Men dem behövs också... :P

    SvaraRadera
  2. Vredens tid är den enda jag läst av dessa tre.

    SvaraRadera
  3. Boken av Elizabeth George är läst av dessa. Nyfiken på de andra två författarnas böcker, tack för tips! :)

    SvaraRadera
  4. Jag tror att jag kanske har läst Saknaden efter Josef. Kanske. Lite svårt att komma ihåg vilka jag har läst av Elizabeth George eller inte :)

    SvaraRadera