fredag 7 oktober 2016

Tematrio - Kroppsdelar i titeln


Kan konstatera att jag är seg denna veckan. Höll på att glömma tematrion, men här kommer den. Det är som vanligt Lyrans Noblesser som håller i detta och denna veckans uppgift är:

Berätta om tre böcker med kroppsdelar i titeln!

1. Mitt hjärta går på av Christoffer Holst. En bok om som är berättade ur två unga Stockholmskillars perspektiv. Det är en bok om romantik, ensamhet och framtidstro.

2. Delhis vackraste händer av Mikael Bergstrand. Boken handlar om Malmöbon Göran Borg, som av en slump blir medbjuden på en charterresa till Indien. Det blir starten på en mysig och otroligt rolig berättelse.

3. Det slutna ögat av Belinda Bauer. En berättelse om en liten pojke som försvunnit. Väldigt spännande.



5 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av böckerna på din lista.

    SvaraRadera
  2. har läst Bergstrand och den tyckte jag mycket om. Bauer ska jag läsa

    SvaraRadera
  3. Mitt hjärta går på är underbar.

    Jag måste se till att läsa mer av Belinda Bauer!

    SvaraRadera
  4. Det slutna ögat undrar jag om jag har, noll koll som vanligt

    SvaraRadera