onsdag 3 augusti 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 31


Barnboksbloggen har en bokbloggsfråga varje vecka och denna veckas fråga lyder som följer:

Handen på hjärtat nu: hur ser det ut med dina hyllvärmare? Har du många olästa böcker i din bokhylla som du har dåligt samvete över, eller tillhör du de som faktiskt hinner läsa i samma takt som nytillskotten dyker upp i bokhyllorna? 

Jag har nog alltid haft en mindre mängd olästa böcker i min bokhylla och antalet har väl då legat på mellan 10 - 40 böcker. Men sedan jag började bokblogga och följa alla trevliga bokbloggar där ute, så har antalet ökat drastiskt. Idag ligger nog antalet olästa böcker på mellan 300 och 400, vilket är helt sanslöst. Har liksom lite svårt att låta bli att köpa. Men jag har absolut inte dåligt samvete för detta. Enda problemet kan väl vara att det är lite svårt att välja vilken bok man skall ta härnäst. Men det är ett lyxproblem :)


5 kommentarer:

  1. Jag lånar ju oftast mina böcker, men nu sen man gått ut skolan och har mer pengar att röra sig mer så är det klart att det bli mer bokinköp. Men man måste ju ändå få lägga ner pengar på något som man själv tycker är roligt :)

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där, det är lite likadant hos mig.

    SvaraRadera
  3. Haha jag känner igen det där lyxproblemet! ochibland har jag svårt att fokusera på en bok när jag vill läsa så många andra samtidigt.

    SvaraRadera
  4. Känner verkligen igen det där med att antalet plötsligt ökade ;) det där lyxproblemet skulle allt vara något, det blir väl värre och värre :)

    SvaraRadera
  5. Det är nog helt naturligt at köpa i snabbare takt än vad man läser... Men det gör ju verkligen inget att ha en trevlig bokhög som ligger och väntar. Verkligen lyxproblem :)

    SvaraRadera