måndag 29 augusti 2016

Sammanställning sommarläsning 2016

Nu är det bara ett par dagar kvar av augusti månad och lika så av min sommarläsning. Vet att jag inte kommer att hinna läsa så mycket mer innan månaden är slut eftersom jag är ganska upptagen de närmaste dagarna. Böckerna nedan är de som blivit lästa under juni - augusti:
  
Sofie Trinh Johansson – Vingar av glas  351 sidor
Audrey Magee – Löftet  381 sidor
James Dashner – Maze Runner: I solstormans spår  345 sidor
Katherine Webb – En sång från havet  512 sidor
Anders De la Motte – [buzz]  394 sidor
Holly Black & Cassandra Clare – Kopparhandsken  329 sidor
Marta Söderberg – Athena  295 sidor
Emma Healey – Elizabeth är försvunnen  317 sidor
Henrik Johansson – Johanssons liv, arbetsglädje och återuppståndelse  135 sidor
Mats Ahlstedt – När inget annat återstår  296 sidor
Simone de Beauvoir – Misstag i Moskva  122 sidor
Marie Lu – Rosensällskapet  319 sidor
Clare Mackintosh – Jag lät dig gå  424 sidor
Ingmar Karlsson – Arvet från Bagdad  253 sidor
Zlatan Ibrahimović & David Lagercrantz – Jag är Zlatan  240 sidor
Belinda Bauer – Skuggsida  382 sidor
Elsie Lindqvist – Ängeln på Malmskillnadsgatan  151 sidor
Khaled Hosseini – Tusen strålande solar  405 sidor
Harper Lee – Ställ ut en väktare  284 sidor


Antal lästa böcker: 19
Totalt antal lästa sidor: 5935

Sommarens bästa bok: Tusen strålande solar av Khaled Hosseini 


Böcker som är påbörjade men ej utlästa:

Shakespeare 6 pjäser 
Jules Verne - Journey to the Centre of the Earth
Jamie Ford - Dröm en liten dröm

2 kommentarer:

  1. Många spännande böcker i den listan. Ett par har jag också läst och några väntar på att bli lästa. Ställ ut en väktare är nog den jag är mest sugen på att läsa, men först måste jag läsa den första boken.

    SvaraRadera