onsdag 17 augusti 2016

Hett i hyllan #53


Ja då är det åter torsdag och dags för Hett i hyllan hos bloggen Bokföring enligt Monika. Varje vecka låter hon någon halvt bortglömd bok krypa fram ur hyllan och visa upp sig. Tänker så klart hänga på även denna veckan.

Min bok för veckan blir Douglas Adams, Liftarens guide till galaxen. Detta är pocketutgåvan med del 1 - 5 i denna sci-fi som tydligen skall vara både rolig och skruvad. Köpte den för ett par år sedan och som så många andra böcker har den blivit stående. Kanske hög tid att damma av den och börja läsa.


5 kommentarer:

  1. makens favorit, väntar tålmodigt på mej....

    SvaraRadera
  2. Första delen är hysteriskt rolig. Läste den för drygt 30 år sedan, men minns fortfarande hur jag försökte att inte fnittra för högt när jag läste på natten :)

    SvaraRadera
  3. Den har jag också liggande i bokhyllan och numera är jag inte det minsta sugen på att läsa den

    SvaraRadera
  4. Jag har heller inte läst den här serien, men någon gång vill jag göra det.

    SvaraRadera
  5. Lyckliga du som har den kvar att upptäcka.

    SvaraRadera