söndag 1 maj 2016

Månadssammanfattning april 2016

Ja då är vi inne i maj månad, och så klart hoppas vi att denna månad kommer att bjuda på lite varmare väder. Eftersom det är ny månad så är det så klart dags att sammanfatta vad jag läst och sett under april. Som ni kommer att se så blev det inte jättemycket läst. Klart sämsta månaden hittills i år. Men böckerna var över lag riktigt bra, så jag är nöjd ändå

Detta har jag läst i april:

27. James Oswald - Själarnas bok   4+ / 5 
28. C.W. Gortner - En drottnings löfte   4 / 5 
29. Gunnar Wall - Konspiration Olof Palme   -4 / 5 
30. Mikael Niemi - Fallvatten   4+ / 5 
31. Alice Munro - För mycket lycka(novellsamling)  3 / 5  

Antal böcker; 5
Antal sidor: 1879

Detta är april månaders filmer:

 

Sherlock - The Abominable Bride
Sicario
Spionernas bro
In the Heart of the Sea
Beck 32 - Steinar

April månads tv-serier:


 

NCIS: Los Angeles
NCIS
Starsky & Hutch(påbörjad)
M*A*S*H säsong 1
M*A*S*H säsong 2(påbörjad)
 

8 kommentarer:

  1. Mikael Niemi är en författare som jag är nyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fallvatten var min första bekantskap med Niemi, men jag skulle absolut vilja läsa mer.

      Radera
  2. Hellre få bra än många halvkassa (fast allra helst många bra förstås :) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut, många bra är bäst :)

      Radera
  3. Du verkar ha haft en riktigt bra läsmånad :) Visst är Sherlock bra?

    SvaraRadera
  4. Verkar vara en trend att april inte blev den bästa läsmånaden sett till antalet, men kvalitén ser iaf ut att ha varit bra :)

    SvaraRadera
  5. Jag läste sju böcker denna månad vilket är väldigt bra för mig. Normalt läser jag typ fyra per månad :)
    Kul att du kolla på Mash! Älskar den serien. Dock framför allt de sista säsongerna så du har mycket bra framför dig :)

    SvaraRadera