söndag 8 maj 2016

En smakebit på søndag - Handlaren från Omsk


Nu är det söndag, och vilken härlig dag det varit. Helt underbart väder. Men trots allt sköna så deltar jag ändå i En smakebit på søndag, som den norska bloggen Flukten fra virkeligheten håller i. Jag har nyss börjat läsa Handlaren från Omsk av Camilla Grebe & Paul Leander-Engström. Detta är andra boken i deras Moskva Noir-serie som handlar om brott och politiska och affärsmässiga intriger.

"Anton satt i polisbilen i hörnet av Petrovka och Trädgårdsringen, där de hade bestämt möte för att inte bli sittande onödigt länge i köer. Baksidan av det ekonomiska undret var att Moskvas trafik under flera av dygnets timmar stod helt stilla. Skurov gav polisbilen, som var en Mercedes lackerad i de ryska färgerna, en beundrande blick. För varje år så fasades fler och fler ryska bilmodeller ut ur polisens bilpark och ersattes av pålitliga västerländska märken. Så var det förresten i hela Moskva - Volgorna och Ladorna som han vuxit upp med skulle snart vara rariteter."


13 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten. Den första i den här serien har jag läst, men andra har inte blivit av.

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbiten! Jag lyssnade på första delen men denna har jag inte kommit till ännu. :)

    SvaraRadera
  3. Jeg har lest to bøker av Camilla Grebe da hun skrev sammen med Åsa ettellerannet. De to syntes jeg var fine, så kanskje jeg vil like dem og. Jeg skal iallefall se etter dem :-) Ha en fin søndagskveld!

    SvaraRadera
  4. miljön låter spännande! kände inte till den här serien. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbit! Okänd bok för mig.

    SvaraRadera
  6. Kul med en rysk miljö :)

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten :) "Volgorna och Ladorna" - minns med nostalgi min gamla Lada!

    SvaraRadera
  8. Det låter som en intressant miljö. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Jag har blivit mer och mer nyfiken på den här serien, kanske blir det av någon gång att jag läser den :)

    SvaraRadera