söndag 15 maj 2016

En smakebit på søndag - Galveston


Tänk vad veckorna springer iväg. Redan halva maj har gått. Eftersom det är söndag så är det åter dags att dela med sig av boken man för närvarande läser. Det gör man hos den norska bloggen Flukten fra virkeligheten. Jag har precis börjat läsa Galveston av Nic Pizzolatto och smakbiten är från kapitel ett:

"En läkare tog bilder på mina lungor. De var fulla av snöflingor.
   När jag kom ut från mottagningen såg alla i väntrummet tacksamma ut för att de inte var jag. Vissa saker syns i människors ansikten."


15 kommentarer:

  1. Jag har fortfarande inte riktigt kommit fram till vad jag tyckte om denna :)

    SvaraRadera
  2. Detta är en bok som jag är lite nyfiken på, men jag kan inte bestämma mig för om jag ska läsa den eller inte :)

    SvaraRadera
  3. Låter inte som en avundsvärd situation att befinna sig i. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Det där lät ju inget vidare :(

    SvaraRadera
  5. jag kollade upp boken ytterligare och jag tror att jag tänker läsa den. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Jag vet inte om jag ska läsa den eller inte.

    SvaraRadera
  7. Det var en förtätad smakbit...

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. jag hade för stora förväntningar på denna som inte infriades

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbit som väckte nyfikenhet. Får nog ta reda på mer om denna.

    SvaraRadera
  10. Den här boken är jag ganska sugen på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera