fredag 13 maj 2016

Bokbloggsjerka 13 - 16 maj


Det är fredag och hos Annika är det som vanligt bokbloggsjerka. Veckans fråga kommer från Siri och den lyder:

Av böckerna i din bokhylla, vilken titel beskriver dig bäst?

Efter att ha kikat runt bland böckerna i mina bokhyllor så hittar jag tre boktitlar som beskriver mig och min livssituation från 23 - 24 års ålder och framåt. Det är Smärta av Kjell Eriksson, Vanmakt av Thomas Erikson och Ingen dans på rosor av Hannah Green.

 
Nu är ju inte livet alltid mörkt för man måste göra det bästa av en svår situation så jag har lärt mig att uppskatta allt roligt och framför allt min närmaste familj, som är helt underbar och förstår mig och respekterar när jag inte mår riktigt bra. 
 

19 kommentarer:

  1. det låter kämpigt, Lena! men uppenbarligen har du lärt dig att hantera det.
    respekt! har endast läst Ingen dans på rosor och jag minns att den var jättebra. Kjell Eriksson läste jag mycket av när han var rel ny som författare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte också att Ingen dans på rosor var otroligt bra.

      Radera
  2. Ditt svar utstrålar verkligen smärta och hopplöshet. Jag är glad att höra att du i alla fall har en bra familj runt dig. Flera i min närhet lider av tunga kroniska åkommor och jag förstår hopplösheten som finns där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tär på både kropp och själ att leva med smärta. Men att omge sig med människor som man älskar och att göra saker som man tycker är roligt underlättar verkligen.

      Radera
  3. Att ha en förstående och stöttande familj är väldigt viktigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nästan ett måste om man lever med smärta.

      Radera
  4. Kändes tungt att läsa, skönt att du hittat ett sätt att hantera det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läsningen är en jättehjälp måste jag säga. Man glömmer sina smärtor för stunden.

      Radera
  5. Låter verkligen jobbigt, men stöttningen är ju viktigast i ett sådant läge!

    SvaraRadera
  6. Det är tur att man har nära och kära omkring sig när det blir tungt.

    SvaraRadera
  7. Usch, det där åter inte alls bra...men det är bra att du ändå försöker se det positiva runt omkring dig. Smärta är den enda boken där som jag inte läst.

    SvaraRadera
  8. Inge trevliga titlar, men skönt att höra att det finns en ljusning omkring.

    SvaraRadera
  9. Låter tufft. Då är det tur att närstående förstår och stöttar <3

    SvaraRadera
  10. Skönt att du har en fin familj omkring dig. Skickar en kram från västkusten idag. <3

    SvaraRadera
  11. Det måste vara jobbigt, jag förstår det som att du lever med någon form av kronisk sjukdom. <3

    SvaraRadera
  12. Låter riktigt kämpigt, men skönt att ha en stöttande familj mitt i allt.

    SvaraRadera
  13. Låter riktigt kämpigt, men skönt att ha en stöttande familj mitt i allt.

    SvaraRadera
  14. Låter jobbigt, bra att du har en familj som stöttar.

    SvaraRadera
  15. Intressant att hitta titlar att spegla sig i. Jag gillade veckans fråga :)

    SvaraRadera