fredag 15 april 2016

Helgläsning vecka 15

Fredag igen. Åter en vecka har gått och det är dags att visa vilka böcker jag har att välja på under helgen.

Håller just nu på med Konspiration Olof Palme: mordet, politikern och hans tysta fiender av Gunnar Wall. Har hunnit läsa drygt 100 sidor i den än så länge. Håller även på med novellsamlingen För mycket lycka av Alice Munro, så där skall jag försöka läsa någon novell till under helgen. Läser jag mot förmodan ut någon av dessa böcker så tänker jag påbörja Fallvatten av Mikael Niemi.


Ja mer än så lär jag inte hinna.

Vad läser ni i helgen?

4 kommentarer:

  1. Ska läsa klart Snö kan brinna av Katarina Mazetti och sen börja med Dagarna med farmor av Frederique Deghelt. Kanske det blir några noveller också i Novellutmaningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är lite sugen på att lösa något av Katarina Mazetti.

      Radera
  2. Just Snö kan brinna handlar om ett kollektiv på 70-talet, skrivet med mycket humor. Men hon har skrivit mycket mer, det finns o välja på

    SvaraRadera
  3. Nice blandning! Hoppas de är bra :) jag har inte riktigt bestämt vad jag ska läs ai helgen då jag läste slut min förra bok igår. Men ska kika runt lite i bokhyllan ^^

    SvaraRadera