torsdag 24 mars 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 12


Nu är det påskvecka och som vanligt så är det en fråga hos barnboksbloggen. Denna veckan lyder frågan som följer:

Hur hittar du inspiration till ditt läsande? Vart får du tips på böcker som du vill läsa (bokbloggar, boktips i tidningar, litteraturprogram på tv/radio/poddar, kompisar eller?) Hur ser din vill-läsa-lista ut? 

De flesta boktipsen jag får nuförtiden får jag från bokbloggar och booktubers. Men jag kan även få tips emellanåt från tv, radio och tidningar. Däremot får jag inte så många tips från släkt och vänner, där är det mer jag som tipsar om trevlig läsning.
Vad jag vill läsa(och då gäller det böcker som jag har hemma som skall läsas så småningom), dem kan man hitta på Goodreads.

3 kommentarer:

  1. Jag får också många tips via andra bokbloggar och goodreads :)

    SvaraRadera
  2. Jag får också de flesta tipsen från bokbloggar numera

    SvaraRadera
  3. Jag tycker bokbloggar är den största inspirationskällan till att hitta nya titlar. Det är väldigt enkelt att hitta dem som har samma smak som en själv och följa deras eventuella recensioner, föra dialog om böckerna osv.

    SvaraRadera