måndag 28 december 2015

Övriga utmaningar för 2016


Detta året tänker jag inte sätta upp massor med mål för mig själv utan mer läsa vad jag känner för. Det brukar ju dyka upp lite utmaningar hos andra och jag kommer troligen att nappa på vissa av dem.

Det jag i alla fall bestämt mig för det är att:

Läsa minst 20 hyllvärmare 2016
Chimamanda Ngozi Adichie - Lila hibiskus
Hillary Jordan - Mississippi
Kim Thúy - Ru
Mo Yan - Det röda fältet 
Karen Bao - Uppstigandet 
Ann Rosman - Själakistan
Steve Alten - Mayatestamentet

Conn Iggulden - Gudarnas blod
Mikael Bergstrand - Dimma över Darjeeling 
Mikael Niemi - Fallvatten
Alice Munro - För mycket lycka 
Camilla Grebe & Paul Leander-Engström - Handlaren från Omsk 
Sophie Kinsella - Nya kontakter
Sofie Trinh Johansson - Vingar av glas 
Anders De la Motte - [buzz] 
Zlatan Ibrahimović & David Lagercrantz - Jag är Zlatan 
Belinda Bauer - Skuggsida 
Khaled Hosseini - Tusen strålande solar 
Jojo Moyes - Livet efter dig 
Alan Bennett - Drottningen vänder blad 


Kommer även att fortsätta med novellutmaningen som jag påbörjat. HÄR kan ni se hur det gått hittills i den.

2 kommentarer:

  1. Såg att du tänkte läsa hyllvärmare i år då kanske du är intresserad av min hyllvärmarutmaning se här

    http://mittbokintresse.blogspot.se/2015/12/hyllvarmarutmaning-2016_25.html

    SvaraRadera
  2. Jag kommer att ha en utmaning för 2016 som jag kallar för Temaläsning 2016. Här kan du läsa mer om utmaningen: http://www.barnboksbloggen.se/?p=9113

    Det finns också en tillhörande Facebookgrupp som heter just Temaläsning 2016. Häng på ni också!

    SvaraRadera