onsdag 30 december 2015

Nyårslöftestag


Jag har blivit taggad av Mias bokhörna att göra denna nyårsenkät. Tack så mycket för taggen Mia.

1. Klassiker jag lovar att läsa
Nybyggarna av Vilhelm Moberg, eftersom jag skall fortsätta med Utvandrarsviten under 2016.

2. En påbörjad serie jag lovar att avsluta
Jag väntar på att få hem de två sista delarna i serien Önskemånglarens dotter av Laini Taylor. Första boken var så trevlig så den tänker jag läsa färdigt under året.

3. En bokserie jag lovar att påbörja
Kommer att påbörja serien Barkhe av Bodil Mårtensson

4. En författare(som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av
Nu har jag väntat alldeles för länge med att läsa något av Jojo Moyes, så 2016 skall det bli av.

5. En bok jag lovar att läsa om
Läser sällan om böcker så det är inget jag vågar lova

6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska
Skräck är jag dålig på att läsa. Vill så gärna läsa mer men är väl för fjollig :)

7. Ett seriealbum jag lovar att läsa
Vågar inte lova, för jag är otroligt dålig på att läsa seriealbum, men jag vill börja läsa Walking dead.

8. En novell jag lovar att läsa
Skall läsa Det sällsamma fallet Benjamin Button av F. Scott Fitzgerald.

9. En bok som handlar om ett tufft men viktigt ämne som jag lovar att läsa
Ingen som jag kan komma på så här på rak arm

10. En länge ägd oläst bok som jag lovar att läsa 
Lila hibiskus av Chimamanda Ngozi Adichie

11. En debut som jag lovar att läsa
Har otroligt dålig koll på debuter så jag vet ingen

12. En bok eller bokserie(som jag tidigare gett upp/dömt ut) som jag lovar att ge en ny chans.
Outlander-serien av Diana Gabaldon började jag läsa, men gav upp efter mindre än halva första boken. Den gav mig inget just då, men jag vill ge den en ny chans för jag tror nog att den kan vara bra.

13. Tagga några andra
Eftersom jag inte har den minsta koll på vilka som gjort denna taggen så utmanar jag alla som vill att göra den.

ÖNSKAR ALLA ETT GOTT NYTT ÅR!

2 kommentarer:

  1. Outlander har jag varit sugen på också men vilka är man inte sugna på.
    Tack för dina trevliga och intressanta svar.

    SvaraRadera
  2. det vore helt säkert dags att läsa om Utvandrarna. Gabaldon har jag aldrig försökt mig på. mina svar här: http://mrscalloway.blogspot.se/2015/12/nyarsloftestaggen.html

    SvaraRadera