tisdag 29 december 2015

Hyllvärmarutmaning 2016

Camilla på bloggen Mitt bokintresse kommer under 2016 att hålla i en hyllvärmarutmaning som jag har anmält mig till. Vi skall då läsa minst två böcker per månad som stått i hyllan en längre tid. Jag har gjort i ordning en liten lista, månad för månad, med vilka böcker som jag i första hand skall läsa. Om det blir fler vissa månader får väl tiden utvisa.


Januari

Klar: Hillary Jordan – Mississippi

Klar: Chmamanda Ngozi Adichie – Lila hibiskus



Februari

Klar: Kim Thúy – Ru

Klar: Mo Yan – Det röda fältet
Klar: Karen Bao - Uppstigandet



Mars

Klar: Ann Rosman – Själakistan

Klar: Steve Alten - Mayatestamentet
Klar: Conn Iggulden - Gudarnas blod 
Klar: Mikael Bergstrand - Dimma över Darjeeling



April
Klar: Mikael Niemi - Fallvatten
Klar: Alice Munro - För mycket lycka




Maj 

Klar: Camilla Grebe & Paul Leander-Engström - Handlaren från Omsk

Klar: Sophie Kinsella – Nya kontakter



Juni

Klar: Sofie Trinh Johansson - Vingar av glas

Klar: Anders De la Motte - [buzz]



Juli





Augusti
Klar: Zlatan Ibrahimović & David Lagercrantz - Jag är Zlatan(lättläst)
Klar: Belinda Bauer - Skuggsida
Klar: Khaled Hosseini - Tusen strålande solar




September



Oktober 
Klar: Jojo Moyes - Livet efter dig




November
Klar: Alan Bennett - Drottningen vänder blad





December 
Klar: Hans Alfredsson, Henning Mankell mfl. - Mordet på jultomten och andra juldeckare
Klar: Emma Lundqvist - Elementens väktare

 

8 kommentarer:

  1. Niceville läser du ut jättefort den är superbra.

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken bra utmaning! Jag vågar inte utmana mig själv mer i och med bristen på tid men annars hade den vart perfekt för mig.

    SvaraRadera
  3. Jag har taggat dig http://eggetbok.blogspot.se/2015/12/nyarsloftestag.html

    SvaraRadera
  4. Kul! Jag ska också läsa lite hyllvärmare under 2016 är det tänkt...

    SvaraRadera
  5. Oj! Jag tror inte jag klarar av att göra en lista så där, den skulle jag ändra på hela tiden. Provade att lägga fram böcker månad för månad ett år, det gick jätte dåligt :P

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset om utmaningen, tror jag hakar på den!

    SvaraRadera
  7. Du har en del bra böcker i hyllan. September ser speciellt trevlig ut :)

    SvaraRadera