måndag 28 december 2015

Boktolva 2016

Boktolvan är en utmaning som jag hittade hos Enligt O för några år sedan. Den går ut på att man under året skall läsa böcker av tolv författare som man aldrig läst något av tidigare. Det blir fjärde året jag ger mig på denna utmaning.

2015 års boktolva gick uruselt. HÄR kan ni se hur många författare jag lyckades läsa under året.

Författarna nedan vill jag läsa under 2016:

Klar: Marissa Meyer - Cinder
Klar: Jojo Moyes - Livet efter dig
Klar: Carlos Ruiz Zafón - Vindens skugga
Klar: Haruki Murakami - Den andra bageriräden(novell ur Elefanten som gick upp i rök)
Gail Carriger
Patrick Rothfuss
Anna Laestadius Larsson
Klar: Chimamanda Ngozi Adichie - Lila hibiskus
Klar: S. J. Bolton - Nu ser du mig
Klar: Mikael Niemi - Fallvatten
Cecelia Ahern
Klar: Kim Thúy - Ru

4 kommentarer:

  1. Murakami är den enda jag läst av dessa och honom gillade jag :)

    SvaraRadera
  2. Du har många att se fram emot: Marissa Meyer, Jojo Moyes, Carlos Ruiz Zafón, Haruki Murakami, Gail Carriger, Chimamanda Ngozi Adichie, Kim Thúy... Hoppas du kommer fastna lika mycket för dem som jag har gjort :)

    SvaraRadera
  3. Jag önskar nästan att jag hade Carlos Ruiz Zafón oläst :)

    SvaraRadera