söndag 18 oktober 2015

En smakbit på söndag - Den du borde frukta


Söndag och hos den norska bloggen Flukten fra virkeligheten skall vi som vanlig dela med oss av en smakbit ur boken vi för närvarande läser. Jag håller just nu på med två böcker och den ena av dem är Den du borde frukta av Ingrid Elfberg. Jag har hunnit en bit in i boken och min smakbit kommer från sidan 252:

"Zora stod utanför hotellet. Luften var hög och frisk och industribyggnaderna mittemot, som hon sett kvällen innan, såg i dagsljuset ut att ligga betydligt närmare och vara mindre. Berget däremot, var lika brutalt brant och högt och hade en overklig aura av blåskimrande metall, en nästan magnetisk utstrålning, även i dagsljus. Hon hade inte sett till Sven under frukosten och antog att han lämnat hotellet tidigt för att vara på Elmia-mässan."


16 kommentarer:

  1. Jeg har lest Til døden skiller oss ad av Ingrid Elfberg. Og lurer på om det er den samme boken? Den var så grusom at jeg ikke tror jeg vil lese mer av hennes bøker! Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  2. Den boken har jag funderat på att läsa. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Ny för mig - får kolla vad det är.
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. Det här är en författare jag funderat på att läsa något av.

    SvaraRadera
  5. Ikke lest noe av den forfatteren. Takk for smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakebiten, spännande bok förstår jag

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten! Jag har inte läst något av Ingrid Elfberg. Än. Låter spännande!

    SvaraRadera
  8. nytt författarnamn för mig. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  9. Helt ny författare för mig, otroligt så många böcker det finns :)

    SvaraRadera
  10. Jag gillar hennes böcker. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Takk for smakebiten. Ser ut til å være en spennende bok!

    SvaraRadera
  12. Okänd författare för min del. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Den här har jag funderat på om jag vill läsa eller ej. Har nog egentligen inte sett den på några bloggar alls så det har varit svårt att bestämma sig.

    SvaraRadera
  14. Känner inte till denna bok/författare. Tack för smakbit! :)

    SvaraRadera
  15. Måste ta tag i att läsa något från Elfberg snart alltså men det finns ju så mycket man "bara måste" läsa ;)

    SvaraRadera