tisdag 8 september 2015

Top ten tuesday 8 september 2015


Som vanligt på tisdagar är det Top ten Tuesday hos bloggen The Broke and the Bookish. Denna vecka skall vi nämna Tio avslutade serier som vi själva inte läst färdigt.

1. I Kejsarserien av Conn Iggulden har jag sista boken, Gudarnas blod kvar att läsa.

2. I Anders de la Mottes trilogi om Henrik HP Pettersson så har jag bara hunnit läsa första boken [geim] ännu. De andra två delarna väntar i bokhyllan.

3. Eoin Colfer har skrivit en serie om Artemis Fowl, där har jag bara läst första boken ännu.

4. Trodde ju att Johanne Hildebrandts serie Sagan om Valahalla var slut. Men så kom det ytterligare en bok som heter Sigrid. Men den har jag inte hunnit läsa ännu.

5. Håller på med en omläsning av Utvandrarsviten, böcker som jag läste när jag var ung. Har de två sista delarna Nybyggarna och Sista brevet till Sverige kvar.

6. Har börjat läsa Halvblodstrilogin av Sofie Trinh Johansson, en serie som handlar om vampyrer och halvblod bl.a. Har än så länge bara läst första boken och har fortfarande Vingar av glas och Leva älska brinna dö kvar att läsa. 

7. Har läst boken Mona av Dan T. Sehlberg som handlar om IT-professorn Eric Söderqvist. Andra boken Sinon finns redan ute och jag tror att det är sista boken i serien. Den har jag liggande men ännu inte läst.

8. I Lucy Dillons serie om kärlek, vänskap och hundar, har jag bara läst den första som heter Ensamma hjärtan och hemlösa hundar. De andra två står fortfarande och väntar i hyllan.

9. Ursula K. Le Guin har skrivit serien Övärlden. I den serien har jag än så länge bara läst de två första, Trollkarlen från Övärlden och Gravkamrarna i Atuan.

10. Till sist så fuskar jag lite och nämner Lewis-trilogin av Peter May. Lewispjäserna heter den sista boken och eftersom jag håller på att läsa den så har jag tekniskt sett inte avslutat serien. Men snart så :)

2 kommentarer:

  1. Jag har bara den sista boken kvar i serien om HP. Andra delen var också bra :)

    SvaraRadera
  2. Artemis Fowl har jag också med på min lista :) Har sista boken kvar. Övärlden-serien skulle jag vilja läsa. Jag tycker mycket om Ursula K. Le Guin.

    SvaraRadera