torsdag 11 juni 2015

Currently Reading Tag

Jag har blivit taggad av Zelly att svara på nedanstående frågor. Tack för taggen!

1. Hur många böcker läser du vanligtvis samtidigt?
Jag läser 1 - 2 böcker åt gången. Försöker att hålla mig till en, men ibland har jag en roman och en novellsamling igång samtidigt, eller så läser jag en fysisk bok och en e-bok.

2. Om du läser mer än en bok, hur bestämmer du när du skall byta mellan böckerna(läser du ett speciellt antal sidor i en innan du byter till den andra)?
Om jag läser mer än en så kan jag läsa den ena när jag sitter i köket eller vardagsrummet och den andra i sovrummet.

3. Byter du någonsin bokmärke när du är en bit in i en bok?
Nej, bara om bokmärket går sönder av någon anledning.

4. Var förvarar du boken du läser just nu?
Flyttar den mellan köket och sovrummet.

5. Vilken tid under dygnet spenderar du mest tid med att läsa?
Det är nog på morgonen(om jag inte har någon tid att passa). Sitter ofta kvar vid köksbordet och läser en lång stund efter att jag ätit frukost. Det är en härlig start på dagen. Läser även en ganska lång stund de flesta kvällar när jag lagt mig i min bekväma ställbara säng.

6. Hur länge läser du vanligtvis i ett svep?
Har jag inga tider att passa så kan det bli upp till två timmar i sträck.

7. Läser du inbundna böcker med "dust jacket" på?
Nej jag tar av det för jag är rädd att det skall gå sönder och dessutom irriterar det mig ändå att det kanar.

8. Hur läser du vanligtvis? Sitter, ligger sov?
Sittande vid köksbordet eller soffhörnan eller halvliggande i min bekväma säng.

9. Tar du med dig boken du läser överallt?
De enda gångerna jag tar med mig boken är när jag skall till någon läkarmottagning eller liknande och vet att det kan bli väntetider.

10. Hur ofta uppdaterar du dina framsteg i boken du läser på Goodreads?
Aldrig. Det har inte blivit av att jag använder mig av Goodreads.

11. Vem vill du tagga?
Jag har ingen koll på vilka som inte svarat på dessa frågor så jag taggar alla som inte har gjort den.



4 kommentarer:

  1. Kul med frågor ... men jag ligger verkligen på latsidan vad det gäller bloggandet. Mycket annat på g just nu.

    SvaraRadera
  2. Om inget stör mig så kan jag nästan läsa hur länge som helst :)

    SvaraRadera
  3. Kul att du ville svara :)

    SvaraRadera
  4. Jag brukar också läsa flera böcker åt gången, men just nu blir det liksom varken till eller från med läsningen. Hoppas jag kommer in i det igen :)

    SvaraRadera