lördag 23 maj 2015

Klassikerutmaning sommaren 2015


Det står ju lite klassiker och ruvar i bokhyllorna, så när jag såg att Lyrans Noblesser skall ha en klassikerutmaning under sommaren så bestämde jag mig för att hänga på. Efter att ha kikat igenom vad jag har så har jag nu bestämt mig för vilka klassiker jag helst vill läsa i nuläget. Först och främst skall jag läsa Invandrarna av Vilhelm Moberg, vilken är del två i Utvandrarsviten. Så har jag också tänkt ge mig på Stolthet och fördom av Jane Austen, en bok som jag velat läsa så länge. Till sist så blir det nog Dödssynden av Lee Harper. Dessa är i alla fall vad jag känner för i klassikerväg just. Om det blir fler än dessa eller om jag byter ut någon under resans gång får vi väl se. Men minst tre stycken skall vara lästa innan sommaren är slut.


Klar: Harper Lee - Dödssynden
Klar: Vilhelm Moberg - Invandrarna

Klar: F. Scott Fitzgerald - Den store Gatsby(valde denna istället för Stolthet och fördom)



2 kommentarer: