söndag 10 maj 2015

En smakebit på søndag - Outtalat


Nu är det söndag igen och denna veckan har gått ganska fort trots att jag varit ensam hela veckan nu när min kära make ligger på Sahlgrenska i Göteborg efter en ryggoperation. Men han kommer kanske hem i morgon så då blir det liv i luckan igen.

Skall så klart dela med mig av en smakbit från boken jag för närvarande läser även denna söndagen. Detta gör vi på den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Boken jag precis börjat med heter Outtalat och är skriven av Sarah Rees Brennan och smakbiten kommer från sidan 21.

"KAMI brukade alltid göra om de klassiska sagorna så att flickorna blev starkare och självsäkrare. Men de vackra prinsarna hade hon egentligen aldrig haft något  emot. Och här stod en av dem nu, i vit T-shirt och jeans i stället för rustning, med gyllenblont  hår som lockade sig i änderna och ögon lika löjligt blå som en molnfri, soldränkt högsommarhimmel."



20 kommentarer:

  1. Funderat på att läsa den, men vet inte om det är tillräckligt mycket action

    SvaraRadera
  2. okänd författare för mig. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Jag är lite sugen på att läsa den boken. Jag måste bra läsa några andra först...

    SvaraRadera
  4. Hehe lät ju helt okej!
    Tackar för smakbiten!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Den där typen av utseendebeskrivningar är jag lite allergisk mot ;-)

    SvaraRadera
  6. Denna bok är jag lite sugen på att läsa :) Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  7. En bok som jag inte kände till, fint omslag. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Intressant bok. Lite för detaljerad beskrivning för att jag ska vara nöjd. Men det brukar ju gå bra att skumläsa. :) Tack för smakbiten och ha en fortsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera
  9. Sarah Rees Brennan skriver gode bøker, og har denne på lestelisten min. Elsket Demon's Lexicon, så da har jeg høye forventninger til denne også. Takk for smakebiten.

    SvaraRadera
  10. Den här boken var inget för mig, men så är det ju ibland. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  11. Har sett den här på många andra bloggar, men tror egentligen inte att det är något för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Den här är jag lite smått nyfiken på :-) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Lockande smakbit :) jag gillar att hon gör tjejerna starkare och självsäkrare!

    SvaraRadera
  14. Tack för smakbiten! Nu blev jag lite nyfiken..
    Ha en fin kväll! :)

    SvaraRadera
  15. Tack för smakbit! Okänd författare för mig.

    SvaraRadera
  16. Jag minns att jag hade blandade känslor kring denna. Konstig svengelska har jag för mig?

    SvaraRadera
  17. Denna har jag på läslistan, läste en så glödande recension på en blogg :)

    SvaraRadera