fredag 20 februari 2015

Barnböcker under veckan

Denna veckan har världens sötaste prickiga unge varit hos oss ett par dagar, närmare bestämt yngsta barnbarnet Sofia som haft vattenkoppor. Så klart ställer mormor upp och passar lilltösen så föräldrarna kan jobba i alla fall några dagar. 


När hon varit hos oss har det blivit några barnböcker lästa och då helst mer än en gång :) Stumpan älskar verkligen att lyssna när man läser. När storasyster Matilda dessutom kom hit idag efter skolan så gick hon nästan i taket av glädje när hon såg att ett par av böckerna vi läst var några som vi även läste för henne när hon var liten. Böckerna nedan har blivit lästa:


Gittan och älgbrorsorna av Pija Lindenbaum
Knacka på av Anna-Clara Tidholm
Petter och hans 4 getter av Einar Norelius

Gillar faktiskt illustrationerna i alla dessa böckerna och framför allt lillan älskar böckerna.


2 kommentarer:

  1. Petter och hans 4 getter hade jag också när jag var liten :)

    SvaraRadera
  2. Gullig prick! ;) :)
    Kul att Petter och hans 4 getter fortfarande går hem. Den fick jag läst för mig när jag var liten. :)

    SvaraRadera