fredag 17 oktober 2014

Bokbloggsjerka 17 - 20 oktober

Fredag igen. Tror knappt att det är sant. Denna helg ställer Annika följande fråga:

Vilken bok bör man inte veta någonting alls om innan man själv läser den?

Oj vilken svår fråga. Jag hade absolut kunnat svara samma som Annika, Patient 67, på grund av att den är så klurig från början till slut. Men jag får ju hitta på något eget så då blev det att gnugga knölarna rejält. Till slut så blir mitt val spänningsromanen Slutet på kedjan av Fredrik T. Olsson, en otroligt spännande men även annorlunda bok för att vara i denna genren. Den väcker onekligen existentiella frågor till liv. Absolut läsvärd.


17 kommentarer:

  1. Olssons bok har jag inte läst. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Slutet på kedjan har legat på min nyfiken-på lista länge nu. Kanske dags att faktiskt skaffa den :)

    SvaraRadera
  3. Slutet på kedjan var ett bra val. Den tänkte jag inte på ;)

    SvaraRadera
  4. Låter som en bra bok, så tack för tipset!

    SvaraRadera
  5. Inte läst någon av dessa, tack för tipsen.

    SvaraRadera
  6. Idag är det många som nämner böcker som jag inte läst tidigare. Och inte säger så mycket om dem. Det är bra för de flesta hör hemma i genres som jag vanligtvis inte läser. Här finns möjligheter till nya överraskningar för mig. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  7. Härligt att vi valde samma :-D

    SvaraRadera
  8. En bok och en författare som jag missat helt...

    SvaraRadera
  9. Har inte läst den, det låter spännande!

    SvaraRadera
  10. Ahh, den har jag inte läst. Ska jag absolut kika närmre på!

    SvaraRadera
  11. Den har jag läst men kommer knappt ihåg vad den handlade om.

    SvaraRadera
  12. Låter intressant, tack för tipset!

    SvaraRadera
  13. Tvåan låter spännande, får kolla in den!

    SvaraRadera
  14. låter definitivt spännande! vet absolut inget om den här författaren. tack för tips!

    SvaraRadera
  15. Inte läst men har hör en del om den så kanske skulle prova på!

    SvaraRadera