måndag 28 juli 2014

Då har jag / vi handlat igen

På eftermiddagen idag så var vi i Knalleland med barnen och sprang runt i lite butiker och fikade. Nere på EKO såg jag att de fyllt på med två stora korgar med pocketböcker för bara 10 kr / st. När det är så billigt är det ju nästan straffbart att inte handla tycker jag :) Så det blev denna bunt:


Jens Nordqvist - Skuggsteg
Lee Child - Fienden 

Av Alexander McCall Smith blev det:
Livet på Scotland Street 44
Espressoberättelser
Filosofiska söndagsklubben
Det varsamma bruket av komplimanger
Kärlek, vänskap och choklad
Rätt inställning till regn

Förutom detta hittade letade Tommy efter Conan barbaren, för vi hade upptäckt att vi bara hade uppföljaren hemma i hyllan. Och till vår glädje hittade vi den.



7 kommentarer:

  1. Intressant bokhög. Hoppas de är bra. :)

    SvaraRadera
  2. Alexander McCall Smith har jag varit sugen på. Vilket fynd du gjorde :)

    SvaraRadera
  3. Svar: Den är vääldigt bra och jag rekommenderar den verkligen! Det bästa är ju att man lagligt kan ladda ner den gratis och därför ge den en chans. Om du inte tycker om den så har det ju inte kostat dig något! :) Men som sagt, om du bestämmer dig för att läsa den, läs då gärna lite mer än 90 sidor eftersom det är då det verkligen blir riktigt riktigt bra! :)

    SvaraRadera
  4. Svar (på samma kommentar): Och ja, omslaget är sjukt snyggt! Tycker verkligen att man får känslan av vilken tid det utspelar sig i :)

    SvaraRadera
  5. ojojoj, vilken lyckad dag! det är farligt det där med böcker. man får liksom aldrig nog på något sätt

    SvaraRadera