fredag 11 april 2014

Bokbloggsjerka 11 - 14 april


Veckorna bara flyger iväg. Nu är det fredag igen och bokbloggsjerka hos Annika. Denna veckas fråga lyder:

Har du någonsin råkat ut för att du inte alls känner för att läsa någon  av de böcker som står i din bokhylla. Om ja, vad gjorde du åt det? Om nej, tror du att det någonsin kommer att hända dig?

Visst har det hänt lite då och då. Förr löste jag oftast problemet genom att gå en sväng till biblioteket. Då hittade jag oftast någon annan bok som jag ville läsa.
Nuförtiden skulle jag bli förvånad om jag inte hittade något jag ville läsa i mina hyllor, eftersom där oftast finns minst 100+ böcker som är olästa. Skulle det mot förmodan ändå ske så kan jag ju låna från mina föräldrar, min dotter eller min syster. Fungerar inte det heller så får jag väl ta till film/serie hyllorna eller tv:n.

9 kommentarer:

  1. Det brukar inte vara några problem att hitta på något annat tills någon bok duger :)

    SvaraRadera
  2. Ja det brukar alltid gå att lösa på något vis :)

    SvaraRadera
  3. Verkar inte vara något större bekymmer för dig :).

    SvaraRadera
  4. Jag har några hundra böcker som är olästa här hemma så jag känner inte heller något behov av att gå till biblioteket och det känns absolut inte troligt att jag inte skulle ha något att läsa här hemma, snarare tvärt om.

    SvaraRadera
  5. Du har ju gott om alternativ :)

    SvaraRadera
  6. Bra alternativ att ta till vid behov. :)

    SvaraRadera
  7. Problemet för mig är att många av mina olästa böcker är facklitteratur och när jag är sugen på skönlitteratur blir det svårt att hitta något jag vill läsa...

    SvaraRadera
  8. Jag har inte alltid lust på alla böcker i min hylla, men vanligtvis brukar det åtminstone finnas minst en som lockar mig. Bara inte just nu, eftersom jag har utmattningsdepression...

    SvaraRadera