onsdag 26 mars 2014

Omslagsonsdag #37 - Önskelistan

Elen på Bokpotaten vill att vi denna veckans skall botanisera bland böcker som vi vill läsa men ännu inte köpt.Vi skall visa vilka snyggingar vi kan tänka oss att köpa om någon gav oss några hundralappar och fria händer. Dessa skulle jag nog köpa hem direkt om jag hade möjlighet. Rosmans bok har inte kommit ut ännu så den hade jag fått vänta på :)

 
 
 

Skall jag välja någon favorit så blir det i så fall Ta hand om min mor eller Tigerporten.

12 kommentarer:

  1. Sonen är riktigt, riktigt snygg. Den hade absolut inte varit fel i min bokhylla.

    SvaraRadera
  2. Många snygga böcker. Men jag tror att gillar "To Kill a Mockingbird" bäst.

    Förresten jag har "Bastarden från Istanbul" i pocket. Den är läst några gånger. Men den är i mycket gott skick. Jag byter bort den alternativt säljer den för 10 kr + frakt om du inte har vägarna förbi Kinna, Göteborg eller Borås.

    SvaraRadera
  3. Oj, jag har glasögon men de verkar ändå inte motverka min blindstyrhet. Jag ser nu att du faktiskt bor i Borås. Om du är intresserad av boken kan vi säkert få till ett möte på något sätt.

    SvaraRadera
  4. Nattens cirkus, läsläsläs! :D Just nu finns den inbunden för typ 40kr på Maxi här, kanske även nära dig? Ut och leta! :D

    SvaraRadera
  5. Den enda jag har läst av dessa är Nattens cirkus, som har ett otroligt snyggt omslag och som är väldigt bra :) Rekommenderar den!

    Ta hand om min mor skulle jag också vilja läsa. Men snyggast av alla tycker jag nog att To Kill a Mockingbird är :) Önskar att mitt ex var hälften så snyggt.

    SvaraRadera
  6. "Nattens cirkus" är riktigt riktigt fin. Och jag gillade att läsa den dessutom.

    SvaraRadera
  7. Här var det många fina:). Jag fick tvinga mig att välja en och det blev Tigerporten:).

    SvaraRadera
  8. Har både Nattens Cirkus och Tigerporten och tycker att Nattens cirkus är snyggast även om jag är liiite splittrad när det gäller innehållet

    SvaraRadera
  9. Många fina omslag! Jag gillar nog Den osynliga bron bäst! :)

    SvaraRadera
  10. Nej, men se där, en ny Ann Rosman, som för övrigt har ett lockande omslag :)

    Du kan få min Dödssynden om du vill, den är visserligen på svenska och har inte alls det omslaget.

    SvaraRadera
  11. Åh, vilken fin utgåva av To kill a mockingbird!

    The Night Circus är förstås också supervackert. Det dyker upp i väldigt många utmaningar ;)

    Trevlig helg, Lena!

    SvaraRadera
  12. Om du vill veta hur omslaget ser ut så är det detta http://bokslut.blogspot.se/2013/05/dodssynden-av-harper-lee.html. Du får den gärna gratis, den är så liten och lätt att den knappt väger något. Jag tror det räcker med en liten brevpåse :)

    Min mejladress är mejla.monika[kanelbulle]gmail.com.

    SvaraRadera