onsdag 12 februari 2014

5 frågor om böckerna i din bokhylla

Jag har blivit utmanad av Lotten och Zelly att göra denna enkät. Lite lagom sysselsättning på här på onsdagseftermiddagen.

1. En bok du inte läst ännu men verkligen ser fram emot.

En bok som jag ser fram emot att läsa är Rörgast av Johan Theorin, sista boken i hans Ölands-serie. Det kommer nog bli dags för den i mars.

2. Den bästa boken du har hemma.

Svår fråga!! Har flera som är otroligt bra. Men om jag måste välja något så är det Utvandrarsviten av Vilhelm Moberg. Läste alla böckerna när jag var ung och köpte den nya fina pocketupplagan när den kom i börja på förra året och har börjat en omläsning.

3. En bok du önskade hade varit bättre och som kanske var lite onödig att köpa.

Nä, trots en lång stunds funderande så kan jag inte komma på någon.

4. Någon bok som du var jättepepp på när du köpte den men som sedan bara blivit stående

Lars Kepler-böckerna!! Har köpt på mig alla men inte läst en enda rad ur någon av dem!!

5. En bok du köpt mest för att den hade vackert omslag.

Nä, kan faktiskt inte komma på en enda som jag köpt av den anledningen.

Eftersom jag har dålig koll på vilka som svarat på denna enkät, så utmanar jag alla som vill göra den!!

2 kommentarer:

  1. Men Kepler böckerna är bra i alla fall de första.
    Mia

    SvaraRadera
  2. Keplerböckerna är väldigt varierande tyckte jag. Gillade den första mycket, tyckte den andra var usel så jag väntade länge med trean som var helt ok.
    Kul att du gjorde enkäten!

    SvaraRadera