torsdag 26 september 2013

Reading habits tag

Jag har blivit taggad av Boklysten så jag kör väl igång!

1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
Har väl egentligen tre platser vilka är, vid köksbordet, i soffan eller i sängen.

2. Bokmärke eller random papperbit?
Absolut bokmärke.

3. Kan du sluta läsa närsomhelst eller måste du sluta efter ett kapitel eller ett visst antal sidor?
Vill alltid läsa färdigt ett kapitel innan jag slutar.

4. Äter eller dricker du något när du läser?
Jag dricker gärna kaffe när jag läser, men det blir inte varje gång.

5. Brukar du lyssna på musik eller ha på TV:n när du läser?
Radion står nästan alltid på här hemma så även när jag läser.

6. En bok i taget eller flera samtidigt?
Helst en bok i taget, men visst händer det att man både har en fysisk bok och en e-bok eller ljudbok igång samtidigt.

7. Läser hemma eller överallt?
Kan nog bli lite varstans. Skall man resa långt eller skall tex. till sjukhuset och vet att det kan bli väntetider så är det perfekt att ha med sig en bok. 

8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Oftast läser jag tyst. Men hittar jag någon trevlig episod i någon bok så kan jag allt plåga maken med lite högläsning. Sedan har man så klart högläst för barnen när de var små och sedan barnbarnen. Nu har vi som tur var ett nytt litet barnbarn sedan 1 år tillbaka så nu kommer det bli en hel del högläsning igen.

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
Hoppar aldrig fram eller hoppar över. Kan däremot skumma igenom vissa sidor ibland.

10. Bryta rygg eller inte?
Försöker i största möjliga mån låta bli att bryta ryggar. Därför är det lite känsligt att låna ut böcker för alla är inte lika noga med sådant.

11. Skriver du i böcker?
Absolut inte!

12. Vilka taggar du?

Linnea(Bokblomma)
Zellys Bokblogg
C.R.M Nilsson
Anna(Fantastiska berättelser)
Lena C

5 kommentarer:

  1. Skulle också vilja ha en bok igång samtidigt, men jag är hopplös med det där. Ibland har jag 6-7 böcker på gång. Det blir lite splittrat!

    SvaraRadera
  2. Jag läser i sängen, när jag ska somna. Bryter inga ryggar eller viker hundöron. Det går inte att äta i sängen, så jag äter inget.

    Men jag ser alltid till att ha böcker med mig på semestrarna. När mina har tagit slut lånar jag nån annan i biblioteket på hotellen och lämnar den lästa boken.

    Sv: Det är verkligen fint på Kos. Det var vår elfte resa dit. Älskar Greklands övärld. Har varit på flera olika öar där.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  3. Tack för taggen, denna ska jag göra på en gång :)
    Intressant läsning :)

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa och tack för taggen :) Jag har gjort den nu.

    SvaraRadera
  5. Jag passar på att låna den här listan till ett framtida inlägg på min blogg om det är ok. :-D Ha en fortsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera