lördag 29 december 2012

Boktolva 2013


Jag har sett hos flera bokbloggare att man listar författare som man är intresserad av att läsa. Nedan ser ni min lista och under 2013 skall jag försöka hinna läsa någon bok av minst 12 stycken av dessa författare. Hur detta går får vi allt se.

Karin Brunk Holmqvist (Kaffe med musik, Surt sa räven om rabarberna)
Lucy Dillon (Ensamma hjärtan och hemlösa hundar)
Ann Rosman (Fyrmästarens dotter)
Bodil Mårtensson
Anders De la Motte ([geim])
Suzanne Collins (Hungerspelen, Fatta eld)
Lars Kepler
Hauki Murakami
Mo Yan (Vitlöksballaderna)
Mari Jungstedt (Den du inte ser)
Joyce Carol Oates (Nattsidan)
Vibeke Olsson
Carin Hjulström
Clive Cussler
Katarina Wennstam
Kristina Ohlsson
Viveca Sten
Fredrik Backman (En man som heter Ove)
Belinda Bauer
Stefan Tegenfalk (Vredens tid, Nirvanaprojektet)
Marianne Cederwall
Paulo Coelho (Manuskriptet från Accra)
Mons Kallentoft (Midvinterblod)



4 kommentarer:

  1. Inga dåliga författare på din lista, några har jag läst, några vill jag läsa och Murakami kommer att vara med i min boktolva också :)

    SvaraRadera
  2. Har också funderat på att sätta ihop en boktolva. Mo Yan får nog komma med på min lista t ex.

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé! Jag ska också fundera på om jag ska ha en tovla och i så fall på vilket tema...

    SvaraRadera
  4. Flera där jag kan rekommendera :D Hoppas det blir läst mycket 2013!

    SvaraRadera