onsdag 7 november 2012

This or that?

Jag har sett på lite andra bokbloggar att detta frågeformulär cirkulerat  nu den senaste tiden. Såg nu att Malin på Nilmas bokhylla taggat mig, så nu är det dags för mig att svara på frågorna.

01. Ljudbok eller bok i handen?
Definitivt bok i handen. Har någon ljudbok stående men det har inte blivit att jag lyssnat på den.

02. Pocket eller inbunden?
Tycker bäst om inbundet, men på grund av att pocket inte är så tung att hålla i för mina värkande armar och axlar så blir det fler pocket nuförtiden.

03. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Fiction/non fiction)
Kan inte välja något här för både och  är bra. Det går lite i vågor vilket man föredrar.

04. Harry Potter eller Twilight?
Ingen tvekan här. Harry Potter.

05. Fantasyvärld eller vår värld?
Båda har sin charm, men just nu föredrar jag nog vår värld.

06. Kindle, iPad eller annat?
Läser jag e-böcker(vilket inte händer ofta) så blir det på datorn.

07. Låna eller köpa böcker?
Förr lånade jag alltid böcker på biblioteket, men de senaste 7-8 åren har jag bara köpt.

08. Bokhandlar eller online?
Man köper ju helst böcker online på grund av priset. Men att gå till bokhandeln och få ta i böckerna är ju egentligen mycket trevligare!

09. Ensamstående bok eller trilogi?
Det är lika trevligt oavsett vilket. Enda nackdelen är väntan på nästa del i trilogin.

10. Tjock bok eller kort bok?
Sidantalet har ingen betydelse. Huvudsaken är att storyn är spännande och inte för tungläst.

11. Romans eller action?
Då svarar jag definitivt action.

12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Utan tvekan mysa under en filt.

13. Varm choklad eller latte?
Varm choklad.

14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?
Recensioner kan jag skumma igenom lite lätt emellanåt, men jag fäster inte så stor vikt vid detta utan vill bilda mig en egen uppfattning.


Återstår alltså att tagga två personer och dessa blir Therese på Pocketlover och Iheartbooks.

1 kommentar: