torsdag 5 juli 2012

Sommarläsningsenkät

Den här roliga enkäten hittade jag hos BokMamma...hon hade nog i sin tur hittat den hos Bokbabbel. Jag bestämde mig för att också publicera den.

1. Bästa boken förra sommaren?
Förra sommaren ägnade jag mig åt att läsa Conn Igguldens bokerie Kejsaren. De fyra böckerna i serien heter Roms portar, Kungars död, Svärdens fält och Krigets gudar. Superbra serie!

2. ....och sommaren innan det?
Bästa och roligaste  sommaren 2010 var absolut Sophie Kinsellas bok En shopaholic i väntans tider.

3. Några lite nyare böcker som passar i hängmattan? 
Varför inte Två soldater av Roslund & Hellström eller Sammhällsbärarna av Leif GW Persson som kommer nu i juli(kanske redan finns i handeln)

4, Vad läser du mest på sommaren?
Ändrar nog inte mina läsvanor bara för att det är sommar, utan det är väldigt blandad läsning.

5. Var läser du helst på sommaren?
Förr hade jag nog sagt i en skön stol utomhus eller på stranden. Tyvärr så har jag lite problem med synen som gör att läsning utomhus är lite för störande för ögonen, så numera läses det mest med en kopp kaffe vid köksbordet eller med huvudänden upphissad i min sköna säng!

6. Vad ser du fram emot att läsa i sommar?
Det finns fyra böcker som jag framför allt ser fram emot att läsa under sommaren och det är: Brott och straff av Fjodor Dostojevkij(klassikerutmaning), Shadow whatch av Tom Clancy(för att komma igång med läsning av litteratur på engelska igen), Livet deluxe av Jens Lapidus och sist men inte minst Sankta psyko av Johan Theorin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar