torsdag 21 juni 2012

Tre filmer

De senaste två dagarna har vi hunnit kika på tre filmer och alla har varit riktigt hyfsade.


Först kikade vi på den animerad äventyrsfilmen Mästerkatten i stövlarna. En superhärlig historia om när Mästerkatten tillsammans med Kitty Mjuktass och Humpty Alexander Dumpty skall bekämpa de ökända banditerna Jill och Jack.


Nobels testamente är ju en film som man väntat på. Jag har läst alla Marklunds böcker så visst är det kul att även se filmerna. Denna film var väl inte en riktig hundrapoängare, men ganska okey ändå. Malin Crepin gjorde rollen som journalisten Annika Bengtzon riktigt bra. Dom hade fått till intrigen hyfsat, så jag är ganska nöjd. Filmen handlar om ett attentat då en mystisk kvinna skjuter ner ett antal personer mitt under Nobelfesten. En av de nedskjutna är Nobelkommiténs ordförande. Annika Bengtzon blir indragen i historian som vittne till detta skottdrama.


Safe House som vi såg idag var absolut den bästa av dessa tre...i alla fall i mitt tycke! Ryan Reynolds och Denzel Washington spelar huvudrollerna i denna superbra acton. Reynolds spelar en CIA agent som skall plocka in avhopparen Tobin Frost(Washington). När Tobin plockats in till ett Safe House blir dom attackerade av legosoldater. Dessa två lyckas fly och konstaterar samtidigt att det måste vara någon på insidan som är inblandad. Detta är början på en vild jakt! Storyn är riktigt okey, filmningen är snygg så även effekterna. Vår svenske Joel Kinnaman gör en mindre roll i filmen vilket är kul. Superbra som sagt!


1 kommentar:

  1. Det här låter ju jättebra. Alla tre filmerna står på min lista :)

    SvaraRadera