måndag 18 juni 2012

En gång i Phuket


Alla som jag känner som sett filmen En gång i Phuket har lovordat den. Jag hade således väldigt höga förväntningar på filmen. Men i mitt tycke så nådde inte filmen så höga höjder. Visst var det en varm och lite smårolig film, men jag hade förväntat mig så mycket mer. 

Filmen handlar om karriärcoachen Sven, som lever ett inrutat liv. Han tröttnar plötsligt på detta och vill  bli som den gamla skolkompisen Johan, äventyraren och författaren som blivit känd för sina böcker om att kasta loss från vardagen. Peter Magnusson som spelar Sven gör en ganska kul rolltolkning och jag gillar även David Hellenius lite smågalna karaktär, och visst är miljöerna ganska coola, men i övrigt var det inget jättemärkvärdigt. Filmen får väl ett medel som betyg från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar