måndag 20 februari 2012

Precis som vanligt!!

Snart förväntar jag mig inget annat än att jag hinner kika på flera filmer mellan gångerna jag skriver här på bloggen. Jag är allt lite hopplös.  5 stycken har det hunnit bli denna gång.


Treasure Buddies - Valpgänget på skattjakt, är den senaste i raden filmer om valpgänget. Som de andra så var även denna rolig och gullig. Här har valparna hjälp av en mycket rolig apa. Tycker verkligen att den här typen av filmer passar både gammal och ung

Handling: De populära talande valpar - Budderball, B-Dawg, Rosebud, Buddha och Mudbud - är tillbakai ett nytt äventyr. Denna gången hamnar valpgänget vid de storslagna ruinerna från det antika Egypten. Med hjälp av några nya exotiska vänner blir det här spännande äventyret fullt av festliga upptåg och valpbus! I en kapplöpning mot en lömsk katt måste valpgänget och deras nya vänner, Cammy och Babi, undvika fällor, lösa problem och utforska en mystisk grav - allt för att försöka hitta världens största skatt. 


I filmen Straw dogs, spelar Alexander Skarsgård och Kate Bosworth huvudrollerna som ett par som vänder hem till den amerikanska södern. Hoppades så klart att Alexander skulle få till det skådespelarmässigt i denna film, men nej då! Jag tyckte inte han gjorde alls bra ifrån sig,,,måhända beror det väl på att storyn var ganska fånig i mitt tycke.  Det kan väl hända att andan i den amerikanska södern är lite som beskrivs i filmen...men man har inte riktigt fått fram känslan.

Handling: Ett ungt par flyttar till en pittoresk liten stad i den amerikanska södern. Men det som var tänkt att bli en nystart utvecklas snart till ett rent helvete när mörka hemligheter och förbjudna känslor avslöjas. När de tas till fånga av stans värstingar med en hänsynslös ledare i spetsen, ställs de inför en mardrömslik natt. För att överleva måste de nu ta till ännu brutalare metoder än deras fiender.


Om jag inte tyckte så bra om filmen ovan, så gillade jag denna så mycket bättre. Friends with benefits var en härlig komedi med Justin Timberlake och Mila Kunis i huvudrollerna. Storyn var fantastiskt underhållande. Filmen var rolig, sexig, romantisk och jag måste säga att jag tycker att Justin Timberlake är en riktigt hyfsad skådis. Han var så sympatisk i denna rollen.

Handling: Dylan känner sig färdig med förhållanden. Jamie tror inte längre på Hollywood-klichén om evig kärlek. När de blir vänner bestämmer de sig för att försöka med något nytt och dra fördel av den ömsesidiga attraktionen utan några känslor inblandade, ett fysiskt förhållande utan komplikationer. Det borde väl vara lätt för två rationella och vuxna människor? Knappast. Snart inser de både att stereotypa och romantiska komedier kanske finns av en anledning.


Efterlängtad var denna!! Rowan Atkinson, tillbaka som hemlig agent i filmen Johnny English Reborn. Blev absolut inte besviken. Han var i denna film lika rolig, klumpig och fullständigt tokig som i förra filmen. Jag lovar, man fick sig flera goa skratt.

Handling: Tillbaka är den ofrivillige hemlige agenten Johnny English, Här kämpar han mot dubbelagenter och lönnmördare på sitt eget katastrofala vis när han försöker avslöja en komplott mot Kinas premiärminister. Konsekvenserna blir minst sagt förödande.


The Double var en i mitt tycke riktigt hyfsad thriller. Här spelar Richard Gere en pensionerad CSI agent. Han gör faktiskt rollen bra...faktiskt bättre än jag förväntat mig. Storyn var spännande, vissa scener kunde dock göras lite mer trovärdiga.

Handling: När en amerikansk senator mördas av vad som bara kan vara en ökänd sovjetisk lönnmördare tvingas den pensionerade CIA-agenten Paul Sheperdson tillbaka till jobbet. Under hela sin karriär har han jagat den undflyende mördaren och nu har han, tillsammans med en nyutexaminerad rookie, en sista chans att fånga honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar